Nog 7 nachtjes slapen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Nog 7 nachtjes slapen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Nog 7 nachtjes slapen

Door: CarlaCoevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

14 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Nog 7 nachtjes slapen en dan gaat mijn 2e project/avontuur van start. Op verzoek van velen is me gevraagd wederom een weblog bij te houden en aangezien ik graag schrijf wil ik jullie niet teleurstellen. Dit keer geen verre reis naar een ander continent, want deze keer ligt mijn eindbestemming binnen Europa. Wel weer ga ik opzoek naar een zonnig oord, want mijn Mexicaanse chocoladebruine tint is hier in Nederland als sneeuw voor de zon verdwenen. Nog even en dan ik lig weer als witte chocolade in de schappen.

Volgende week maandag (21/5) vlieg ik vanuit Rotterdam naar Biarritz in Zuid-Frankrijk. Na 4 dagen acclimatiseren reis ik door naar Roncesvalles. Een gehucht gelegen in de Spaanse Pyreneeën. In Roncesvalles ben ik met 6 andere Nederlandse vrijwilligers gedurende 14 dagen werkzaam als hospitelera in een albergue/klooster gelegen aan de pelgrimsroute naar Santiago de Compostela.

Vorig jaar rond deze tijd was ik zelf actief als pelgrim. Gedurende 3,5 week heb ik het noordspaanse landschap te voet kunnen aanschouwen. Helaas moest ik mijn pelgrimsvoettocht vroegtijdig afbreken vanwege een stressfractuur aan mijn voet. Achteraf gezien heeft deze wandeltocht een grote bijdrage geleverd aan mijn helingsproces. Ik moest immers terug naar de basis van mezelf om een vergeten stuk op te halen. Beweging heeft daarbij een zeer louterende werking gehad en in geval van stagnatie en/of andere problematiek is wandelen een aanrader voor iedereen!

Aangezien ik mijn pelgrimstocht niet op een goede manier heb kunnen afronden is het een logisch vervolg om nog een keer terug te keren. Het leven als pelgrim heeft me gefascineerd. Mensen uit de hele wereld lopen deze route en ontmoeten elkaar onderweg. Ze stappen gedurende een aantal weken uit hun normale leven om als pelgrim door het leven te gaan. Even weg van de dagelijkse sleur, verplichtingen, sores en routine. Het enige wat telt is: eten, wandelen, slapen en geestelijke en lichamelijke gezondheid. Je dagelijkse gedachten komen door het wandelen en de natuur tot rust en vanuit deze stilstand kom je in contact met een andere/diepere laag van je bewustzijn. Je komt meer en meer in contact met jezelf en met je intrinsieke waarden en verlangens. Wat wil ik met mijn leven, wat doe ik op deze aarde, hoe kan ik mezelf beter ontwikkelen, hoe leer ik beter omgaan met mezelf, welke weg moet ik inslaan. Kortom je gaat opzoek naar antwoorden die binnen jezelf gelegen zijn. Door het ontmoeten van gelijkgestemden, ook mensen die opzoek zijn, krijg je bewust en onbewust antwoorden op je vragen en ben je daardoor mogelijk in staat om je weg te vervolgen en/of een andere richting in te slaan.

Tot zover de berichtgeving uit Wijdenes.

  • 15 Mei 2012 - 04:37

    Lucy Van Essen:

    Hallo Carla,

    Het allerbeste, ik zal je reisverslagen op de voet volgen.

  • 18 Mei 2012 - 09:52

    Tanja:

    Petje af Carla!

  • 20 Mei 2012 - 19:13

    Ans:

    Hoi Carla, voor morgen een voorspoedige reis en wens je heel veel plezier met je werkzaamheden in de Refugio's, jammer dat ik er nu nog niet ben. Nog en klein jaartje dan ben ik daar aan de wandel! Voor jou ook een Buen Camino, groeten Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 61622

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: