Pamplona - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Pamplona - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Pamplona

Door: CarlaCoevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

10 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Gistermorgen om 8:50 uur per taxi afgeleverd in mijn gereserveerde hostal in Pamplona. Het afscheid van mijn tijdelijke verblijfplaats en collega´s ging me niet gemakkelijk af. Een teken dat ik het naar mijn zin heb gehad. Nu moet ik immers weer alleen op pad. Gelukkig was mijn kamer vrij in het hostal en kon ik direct inchecken. Na al die reuring van de afgelopen 14 dagen is het wel weer wennen om alleen te zijn. Eindelijk weer eens even tijd voor mezelf. Pas nu voel ik hoe vermoeid ik ben van 14 dagen achtereen werken en al die nieuwe indrukken. Gelukkig 2 dagen de tijd om even bij te komen.

Na een kopje koffie en ontbijt ga ik op sightseeing in de groene stad, Pamplona. Pamplona, de hoofdstad van de provincie Navarra, is een mooie stad. Het historische stadsgedeelte en de nieuwbouw vormen een prachtig geheel. Het enorme stierenvechtersstadion aan de rand van de stad is een publiekstrekker. Op Mexico city en Madrid na het grootste stadion van de wereld. Het midden van de stad wordt gevormd door een zocalo, hetgeen me natuurlijk herinnert aan Mexico. De huizen hier in Pamplona zijn ook voorzien van pastelkleurige tinten, felgekleurde tinten zoals in Mexico zijn hier schijnbaar verboden.

Natuurlijk merk je hier in Pamplona de economische crisis op. Veel winkelpanden en huizen staan leeg en/of te koop dan wel te huur. Sommige winkelstraten zien er verlaten uit. De tekst liquidatie uitverkoop tref je op menige winkelruit aan. Laten we hopen dat de crisis snel voorbij is en de leegstaande buurten niet in getto´s veranderen. Ook hier tref je bedelende mensen aan, veel meer dan in Nederland.

Hoewel Spanje zich in een economische crisis bevindt valt het me op dat er toch nog heel veel Spanjaarden eten en drinken in bars en/of restaurants. De vele bars en restaurants zitten overvol met name tussen 14:00 en 16:00 uur. Nu moet ik eerlijk zeggen de prijzen voor drankjes en voedsel zijn hier veel acceptabeler dan bij ons in Nederland. Voor een kopje koffie en een tapa betaal je gemiddeld 3,50 tot 4,00 eur. Een glas rode en/of witte wijn voor euro 1,80, zorgt ervoor dat je er gewoon 2 besteld.

Rond middernacht zet ik mijn reis voort. Om 00:50 uur vertrek ik per bus naar Barcelona, om van daaruit door te reizen naar El Masnou.

Tot zover de berichtgeving uit een bewolkt en regenachtig Pamplona. Mijn foto´s houden jullie nog te goed, kabeltje weer vergeten.

  • 11 Juni 2012 - 21:52

    Ans:

    Hoi Carla, begint nu na alle drukte je echte vakantie?
    Wat heb je veel gedaan de laatste weken. Met veel plezier en zin in volgend jaar lees ik je berichten. Goede reis naar je vakantieadres, groeten uit een donker en regenachtig Blokker, doeidoei Ans.

  • 12 Juni 2012 - 08:21

    Wil:

    Hoi Carla en Wendy,

    Na twee weken hard werken nu echt vakantie. Veel plezier samen in de buurt van Barcelona.
    En van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Niels.
    Wij gaan a.s donderdag naar Italie, in de buurt van Florence.

    Groetjes,
    Ko en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 61601

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: