Isla Holbox - terug in de tijd - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Isla Holbox - terug in de tijd - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Isla Holbox - terug in de tijd

Door: CarlaCoevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

20 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Isla Hobox is een eiland ten noordwesten van Cancun. Het is 30 kilometer lang en gemiddeld 2 kilometer breed. Het is een idyllisch eiland waar je uren in de natuur kunt wandelen zonder een mens tegen te komen. Op dit eiland wonen slechts 2000 mensen, de meeste inwoners zijn afstammelingen van de Maya's. Van mei tot september trekken langs dit eiland haaien en walvissen op doortocht naar elders. In die tijd worden er volop excursies aangeboden en kun je zwemmen met de schatjes.

Het is net of op dit eiland de tijd heeft stilgestaan. Uitsluitend zandwegen en het vervoer vindt plaats per golfkar, fiets, scooter en/of trike. Vandaag slecht 3 auto's gezien en dan alleen nog maar voor laden en lossen. Gister heeft het hier enorm geregend en vanmiddag was er weer een flinke bui. De hoeveelheid regen zorgt voor onbegaanbare wegen. De mensen lopen hier of op blote voeten dan wel op plastic slippertjes. Het dragen van een lange broek zou ik niet adviseren, tenzij de was doen je favoriete bezigheid is.

Vandaag lopend een sightseeing over het eiland gehouden. Ik hoop dat mijn foto's jullie een klein beetje een indruk geven van dit authentiek gebleven eiland. Vanmorgen werd me gevraagd of ik morgen mee wil op een kayaktoer. Toen ik hoorde dat de kayaktoer plaatsvindt in een rivier waar krokodillen zitten, was mijn antwoord natuurlijk volmondig nee.

Morgen ga ik een fiets huren. Op dit eiland zit namelijk een kolonie flamingo's en die wil ik weleens even spotten.

Tot zover de berichtgeving vanaf een idyllisch eiland.

  • 22 April 2012 - 17:29

    Tanja:

    Nog effe en je bent weer terug in Nederland.
    Terug naar de realiteit.....!!!!!!
    laterrrrrrrrr

  • 23 April 2012 - 15:31

    Loes Van Wijk:

    Hoi Carla,
    bedankt voor al je mooie verslagen.
    Ik zal ze missen.
    tot bij de gym, groet loes

  • 24 April 2012 - 19:46

    Ans:

    Hoi Carla, zit het er bijna op, wat is het razend snel gegaan.
    Een voorspoedige terug reis en goeie vlucht! gr. Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 61612

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: