Verzopen eiland - Isla Holbox - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Verzopen eiland - Isla Holbox - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Verzopen eiland - Isla Holbox

Door: CarlaCoevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

19 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van Isla Mujeres en van mijn vrienden die achterblijven. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Ontmoeten en dan weer afscheid nemen. Met name dat laatste gaat me niet gemakkelijk af. Ik heb wel een uitnodiging op zak om rond de kerst terug te komen. Ik vermoed niet dat ik aan de uitnodiging gevolg zal geven, want ik heb nog meer reiswensen op mijn verlanglijstje staan. Met name Nepal trekt me aan, het boedisme heeft mijn interesse en wandelen doe ik ook heel graag. Mijn nieuwe reisdoel heet Isla Holbox. Tegenwoordig laat ik me adviseren door lokale mensen, zij weten immers beter welke plaatsen een bezoekje waard zijn!

Per ferry, lekker in het zonnetje vaar ik naar de overkant. Op advies laat ik met per taxi collectivo naar Cancun down town ADO busstation vervoeren. Spaart toch weer wat geld uit! Ruim een uur later ben ik op weg naar mijn nieuwe bestemming. 4 uur lang hobbel ik in de lokale bus langs allerlei leuke dorpjes. Ieder kwartier weer een nieuwe stop. Onderweg begint het te hozen en de wegen lopen onder. Eindelijk na 4 op de plaats van bestemming, ben de plaatsnaam vergeten. De bus stopt op de hoek vlak voor de ingang van de ferry. Door 25 centimer water moet ik me een weg banen naar de ferry. Ik ben net zo'n verzopen kat en helaas mijn backpack is ook niet tegen dit weer bestand. Op de ferry ontmoet ik Tim uit Wasington DC, we gaan dezelfde weg, we zaten in dezelfde taxi collectivo. Tim weet de weg naar een leuk hostal dus we sopperen gezamenlijk over het eiland. Aangezien er op dit eiland alleen maar zandwegen zijn, dan snap je ook dat we op sommige plaatsen tot 40 cm.diep door het water moeten waden. We checken in, in hostal Tribu, dat wordt beheerd door tjechische eigenaars. Ik slaap weer op een vrouwenslaapzaal en het is net of ik weer terug ben op mijn wandelroute naar Santiago de Compostela. Vandaag slechts 3 meiden op de kamer. Eerst een warme douche en dan natuurlijk reiservaringen uitwisselen.
Ik begin dus weer van vooraf aan,
ontmoeten en afscheid nemen.

Tot zover de verslaggeving van een bijna onder water gelopen eiland.


  • 20 April 2012 - 09:22

    Niels:

    Holla...

    Ik heb je net een e-mail gestuurd. Zie je inbox. Van de week voor de laaste keer skypen? je komt natuurlijk bijna alweer terug naar Nederland.

    Heb je die vissen ook opgegeten?

    gr niels xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 61608

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: