Isla Mujeres per golfkar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Isla Mujeres per golfkar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Isla Mujeres per golfkar

Door: CarlaCoevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

17 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Ik ben inmiddels zo vermexicaant dat ik niet meer weet welke dag het van de week is. Nee, van dementie is nog geen sprake hoop ik. Ik maak afspraken om op zondag te skypen, terwijl het al maandag blijkt te zijn. Gewoon een kwestie van opgaan in ruimte en tijd, leven zonder structuur en genieten van de dingen die je doet. Inmiddels ben ik weer bij de les!

Ik ben inmiddels ingescheept in een echt Mexicaans huis. De Mexicaan die hier woont is op bezoek bij zijn moeder, 20 uur reizen verderop en wil graag een centje bijverdienen. Ze zijn best slim hoor die Mexicanen. Toen hij vernam waar ik verbleef en wat ik betalen moest was de deal snel gemaakt, dus nu slaap ik voor 12 euro per nacht in een echt mexicaans huis.

Vandaag per golfkar het vrouweneiland verder verkent. Met een plaatselijke gids worden alle bezienswaardigheden op het eiland aangedaan. Als eerste bezoeken we een stukje caraibische zee waar 2 haaien gevangen zitten. Tegen betaling mag je afdalen in het basin. Aangezien ik toch weer graag naar Nederland terug wil sla ik mijn beurt graag over. Een gezin uit de States, met 2 kleine kinderen denkt er anders over en vraagt me hun ontmoeting met de haaien te filmen. Tegen filmen heb ik geen bezwaar, overigens ze hebben het overleefd!!

De volgende stop is bij een turtlefarm (schilpaddenopvang zoals bij ons zeehondenopvang Pieterburen). Helaas worden er veel verlaten schildpadeieren op het strand gevonden. Deze eieren worden geraapt en worden op een kunstmatige manier in het opvangcetrum uitgebroed. Schildpadden in velerlei kleuren en maten zwemmen hier in basins rond. Ook diverse zeedieren die hier in de natuur voorkomen kun je bewonderen. Er wordt een soort zee-egel op mijn hand gezet, zodra dat beest begint te lopen laat ik haar van schrik vallen. Nee mijn angst voor beesten heb ik nog niet overwonnen.

Veel huizen met uitzicht over de caraibische zee behoren toe aan buitenlanders. Prachtige huizen, waaronder bijzonder veel ronde exemplaren, hobbelen aan mij voorbij.
Havens, met plezierjachten en vissersboten, arm en rijk wisselen elkaar af.

Tenslotte sluiten we de dag af met uitzicht op de stad Cancun, zee en vissersboten, vogels, zand en een echte hele roofvis op mijn bord. Deze roofvis komt alleen voor in Mexico, Carlifornië en Australië en wordt met een speer gevangen. Ik wist niet dat de staart van zo'n vis zo lekker knapperig was. Een stukje speer ben ik niet tegengekomen alleen wat graten hier en daar.

Tot zover de verslagging uit een zwaar bewolkt Isla Mujeres.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 61613

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: