Een stranddag op Isla Mujeres - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Een stranddag op Isla Mujeres - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Een stranddag op Isla Mujeres

Door: CarlaCoevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

14 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Henriëtte uit Den Bosch had gelijk toen ze me adviseerde om naar Isla Mujeres af te reizen. Ik vermaak me hier kostelijk. Tijdens het ontbijt, wat ik nutigde bij een Amerikaans echtpaar, informeerde ik naar de place to be op dit island. Het plaatselijke kerkhof mocht ik niet vergeten en op het strand links afslaan. Ik had een geweldige dag zeg. Wil ik straks nog wel naar Nederland terug?

Gisteravond heerlijk gegeten in een puur Mexicaans restaurant. Natuurlijk verse vis, live muziek, een stukje acrobatiek, salsa en alleen maar zand op de grond en dat is voor mij wel erg handig. Kortom een echt caraibisch sfeertje tegen een betaalbare prijs.

Vanmorgen ben ik eigenlijk zonder vaste plannen op stap gegaan. In mijn rugzak wel alles paraat om er een leuke dag van te maken. Na een ontbijt met bagels, cheese, tomaat and onions en fresh orange jus ga ik op stap. Eerst zoals geadviseerd een bezoek aan het plaatselijke kerkhof. Effe wennen hoor al die kleuren en bombarie. Daarna linksaf het strand op.
Ik verlaat het echte toeristische gedeelte van het strand en beland in het gebied waar veel massagetenten het strand opsieren. Nee, massage heb ik niet nodig. Ik sta op dit moment genoeg met mezelf in contact en ben soepel genoeg. Op het strandgedeelte waar palmen als parasol fungeren strijk ik neer. De skyline, met vissersboten zoals in Puerto Morelos, is hier vervangen door zeer chique plezierjachten. Ik beland tussen een gezelschap Polen die sinds twintig jaar in Canada wonen. Natuurlijk kan het nieuwsgierige ikje niet nalaten om te vragen waarom ze toendertijd Polen ontvlucht zijn. Na de Polen tref ik een vijftal mensen uit Equador, die ook graag hun verhaal kwijt willen.

Tijdens mijn rustperiode maak ik gebruik van mijn sony e-reader, 3.000 nederlandse boeken op leesvoorraad. Daar kan geen bibliotheek tegen op boksen. Een dame uit de States is zeer geinteresseerd in mijn apparaat. Daarnaast mensen ontmoet uit Duitsland, Zweden en Noorwegen. Op mijn weg terug naar mijn hostal ben ik getuige van een huwelijkse inzegening op het strand en het is niet eens zaterdag! (zie foto)

Terug in mijn hostal raak ik aan de praat met de duitse hoteleigenaar en zijn hondurese vrouw. Naast 2 hotels runt de eigenaresse ook nog een kledingwinkel en ik krijg inzage in haar kledingatelier waar ze haar eigen kleding ontwerpt en maakt.

Rond 19.30 uur nog effe een hapje eten. Ik strijk ergens neer en maak natuurlijk gebruik van het happy hour 2 Marguaritas voor de prijs van 1. Twee Brazilianen afkomstig uit Rio de Janairo, die op huwelijksreis zijn kruisen mijn pad. Een ober uit Bogota, Columbia is zo laaiend enthousiast over zijn geboorteland, zodat ik me afvraag wat hij dan wel in Mexico te zoeken heeft. Ach ja, 5 jaar terug een ongelukje met een Mexicaanse vrouw en nu een zoon van 5 jaar, die zijn vader ook weleens wil zien.

Mexico is een land dat bekend staat om zijn zilver. In iedere stad tref je dan ook ontelbare zilvershops aan. Iedere verkoper doet zijn best om je naar binnen te lokken. Zo nu en dan laat ik me overreden om een kijkje te nemen in een shop. Nee heren, deze toerist wil wel kijken en praten, maar laat zich niet behangen met zilver. Natuurlijk informeer ik voorzichtig naar de omzet per dag. Als 3 cliënten dagelijks iets kopen zijn ze zeer tevreden over hun omzet. Na 5 minuten babbelen word me een biertje aangeboden en daar zit ik dan in een zilvershop op vrouweneiland. Als de heren een oude bekende langs zien gaan snellen ze naar buiten en mag ik gewoon even op hun toko passen. Gelukkig, er steekt geen dievegge in me!

Zomaar een dag uit het leven van een reizigster, die het leven hier in Mexico steeds meer begint te waarderen.

  • 15 April 2012 - 17:32

    Wendy:

    Heey mam,

    Wat ziet dat eiland er super mooi uit. Dat is het echte leven!!
    Hoe is het daar. Nog excursies gedaan? Wanneer gaan we weer skypen?

    x wendy

  • 16 April 2012 - 12:13

    Tonny:

    Hoi Carla, Wat een avonturen, je staat inderdaad open voor alle contacten en die heb je dan ook, super. Zaterdagavond was het toneel in Wijdenes, erg leuk stuk en dus gelachen. Het zijn goede toneelspelers hier, niets voor jou? Want je komt toch wel weer naar Wijdenes, hoop ik. Vandaag is het koud, de winter is weer retour. Zaterdag is onze zeilboot weer te water gegaan, dus we verlangen wel weer naar warmte en een zonnetje. Groeten van aad en tonny

  • 16 April 2012 - 16:03

    Edith:

    Hoi Carla,
    Ziet er goed uit daar op isla mujeres. Zo te zien komen er ook mannen, zeker ook 2 voor de prijs van 1?? Wat een kleurrijke boel daar. Ook de begraafplaats, vast een van de weinigen op de wereld waar je niet depri vandaan hoeft te komen, jeetje het lijkt helemaal gezellig daar, vooral dat roze graf en zo te zien zijn alle graven bovengronds. Mooi strand ook met die prachtige zee in groen en blauw. Naar deze plaatjes kijken geeft mij het ultieme vakantiegevoel, echt meegenieten maar dan op afstand...
    Geniet nog maar lekker door, voor je het weet heb jij je maillot en je borstrok weer nodig. Het is hier nu bokkoud, brrrr...
    Groetjes van Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 61623

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: