Isla Mujeres - Vrouweneiland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Isla Mujeres - Vrouweneiland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Isla Mujeres - Vrouweneiland

Door: CarlaCoevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

13 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Helaas ik klaag niet vaak, maar mijn armen, benen en gezicht zijn kakelbont en voorzien van 41 musquito beten. Kortom veel jeuk en geen gezicht, gelukkig dat er anti jeukmiddelen op de markt zijn.

Sinds vandaag bivakkeer ik op Isla Mujeres, een eiland 25 minuten varen van Cancun. Gister vertrokken uit Puerto Morelos en doorgereisd naar Cancun. De nacht doorgebracht in Cancun, down town, het betaalbare stadsgedeelte, wat niet aan het strand ligt. Cancun is een stad, die wederom uit 2 delen bestaat. Het oude stadsgedeelte, waar ik verbleef en de hotelside, seeside, het gedeelte waar met name de buitenlandse toeristen verblijven. Vanmorgen per ferry de oversteek gemaakt naar Isla Mujeres.

Over Cancun heb ik niet zoveel informatie. Het is beslist geen stad die cultureel in de picture staat en zeker geen stad/plaats waar ik mijn vakantie zou kunnen doorbrengen. Als is moest kiezen dan toch nog liever Playa del Carmen.

Isla Mujeres, vrouweneiland, is een eiland met een historische naam. In de tijd dat de Spanjaarden bezit namen van Mexico brachten de Mexicanen hun vrouwen over naar dit eiland in de hoop dat de Spanjaarden hen niet zouden veroveren. Dit eiland is 7 kilometer lang en 3 km breed. Het vervoer op dit eiland vindt met name plaats in golfkarretjes. Mogelijk ga ik daar nog gebruik van maken. Het eiland is toeristisch, maar lang niet zo over te top als Cozumel. Op Cozumel alleen maar reuzachtige europese enclaves, maar hier is alles nog redelijk authentiek.

Wat me opvalt op de veerboot is de kleur van het water. Het water van de caraibische zee, lichtgroen en de Mexicaanse Golf, donkergroen, vermengen zich hier. Een prachtig kleurenschouwspel. Men zegt weleens dat Nederland mooie stranden heeft, maar eerlijk gezegd de stranden in Yucatan zijn veel mooier, afgezien van het klimaat en temperatuur natuurlijk.

Mogelijk geven de foto's jullie een betere impressie van dit mooie eiland. Ook in Mexico kan je merken dat het voorjaar is. Iedere middag tussen 15:00 en 16:00 uur betrekt de lucht. Een wolkendek trekt over, de wind neemt toe en soms zelfs wat regendruppels. Daarna keert de zon weer terug en blijft ze schijnen tot 19:00 uur. De tropische temperaturen in dit land hebben zeker invloed op het arbeidsethos van de mensen hier. De arbeiders maken hier veel uren op een dag, verdienen gezien ons levenspeil weinig, maar of ze nu ook werkelijk hard werken en vermoeid zijn, daar heb ik mijn twijfels over.

Tot zover de berichtgeving vanaf vrouweneiland.

  • 14 April 2012 - 08:12

    Tanja:

    Kom je nog wel terug naar dit kikkerlandje?
    Je hebt het volgens mij wel naar je zin daar. Nu ja, het is je gegund.
    Hier is het een beetje wisselend met het weer. April doet wat hij wil....
    En verder ben ik voor pasen ziek geweest. Echt weer eens koorts. Niet fijn, maar het moest er blijkbaar uit. Kortom alles gaat hier zijn gangetje. lieve groet Tanja

  • 14 April 2012 - 15:08

    Niels:

    Holla madre,

    ¿Cómo está usted? Zondag skypen? Leuke verhalen weer en mooie foto’s. Hahaha ik kom wel even een weekje langs. Drukke week gehad, dus eindelijk weer een beetje vrije tijd. Laat even weten als je zondag online kan komen?

    gr niels

  • 15 April 2012 - 00:51

    Ans:

    Hoi Carla, nog even een beriggie, ben net thuis van toneel, dat is klaar, 2 mooie voorstellingen gehad. Op naar de zomer is het dan! Maar wat weer een mooi verslag, heb je daar ook veel reisboekjes bij de hand je beschrijft het zo, beeldend. Leuk hoor. Maarre wat tellen je dagen.............genieten hoor, vanuit een donker en zwartnachtelijk Blokker de groetjes van Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 61614

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: