Saint Jean pied de Port - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Saint Jean pied de Port - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Saint Jean pied de Port

Door: CarlaCoevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

26 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag vanuit Biarritz vertrokken naar bovengenoemde plaats. Wat is het heerlijk om hier weer te verblijven tussen de pelgrims. Saint Jean in het kort is de plaats waar de meeste pelgrims uit noord-europa hun camino starten. Spanjaarden starten meestal uit Roncesvalles, de plaats waar ik ga hospitaleren, gelegen in het spaanse gedeelte van Baskenland. Het station van Bayonne is een ware ontmoetingsplaats voor pelgrims. Veel pelgrims uit Nederland vliegen op Biarritz. Ik voel me hier gelijk thuis. De egocentrische ikjes gaan direct op in een groter geheel. De tijdelijke familie van het pelgrim zijn wordt hier al gesmeed. In de trein ontmoet ik veel Nederlanders, waaronder Cathy uit Zaltbommel. Zij gaat ook als vrijwilligster werken in Roncesvalles en ze heeft vanwege eerdere werkervaring veel tips voor mij.

Helaas moet ik mijn verhaal hier stoppen, want het licht valt uit in de albergue waar ik nu slaap. Om 10:00 uur moet het stil zijn, wat logisch is na een dag zware lichamelijke/loop en/of fiets arbeid. Kortom ik moet me aan gaan passen in het ritme van de caminogangers. Wel weer effe wennen hoor na al die genoten vrijheid van de afgelopen tijd.

Tot zover de berichtgeving uit een gelukkig zonnig Saint Jean Pied de Port,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 61623

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: