Ponte de Lima - Reisverslag uit Wijdenes, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Ponte de Lima - Reisverslag uit Wijdenes, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Ponte de Lima

Door: Carla Coevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

14 Mei 2014 | Nederland, Wijdenes

Vandaag weer in de bewoonde wereld terecht gekomen na een verblijf op een particulier onderkomen ergens in de middle of knowwhere. De internetcafes zijn schaars dus mogelijk vaak geen bericht van mij.

Gister na een wandeling van 21 km geslapen in een B and B in Lugar do Corgo. Een prachtig dorpje op het heuvelachtige platteland. Slapen doe ik ditmaal in een houten berghut, die naast het pension geplaatst is. Drinken, eten en slapen alles geschiet hier in en rond het huis, omdat in de wijde omgeving geen voorzieningen zijn. Met 16 andere pelgrims lekker van de zon genieten in de tuin. Het is warm hier, met name na de middag zoek ik de schaduw op. Ik kan het goed vinden met Martha en Jim en heb inmiddels 2 vrienden uit Antwerpen, een echtpaar, die mijn pad regelmatig kruisen. Geweldig leuk die Vlaamse taal.Daarnaast zitten hier nog een aantal Duitsers.
Met het avondeten alle zestien aan moeders tafel genieten van salade en rijst met groente/bonen en vis. Na het eten komt de stemming erin als er diverse soorten drank op tafel komen. Gitaar en mondharmonica en enkele zeer goede zangers zorgen voor een geweldig leuke avond. Ik val als een blok in slaap.

Vandaag rond een uur of 12 aangekomen in Ponte de Lima. Een prachtige stad. Als je de stad binnenwandelt via een laan met overhangende bomen wordt je verwelkomt met prachtige muziek. Vandaag had ik last van vermoeidheid en van de warmte. Aangezien de albergue pas om 16:00 uur haar deuren opent ben ik heerlijk in een park onder de bomen gaan zitten. Vandaag slaap ik met 20 mensen op een slaapzaal. Nu maar hopen dat er geen snurkers tussen zitten.

Tot zover de berichtgeving uit een snikheet Ponte de Lima.

Groeten
Carla

  • 15 Mei 2014 - 22:03

    Niels:

    Buena tardemadre

    Ik heb het afgelopen dagen erg druk gehad. Uiteraard heb ik je verhalen wel gelezen! Je beleeft weer veel avonturen. Goed om te horen dat je het naar je zin hebt! Is het niet een beetje te warm voor je? Je hebt alweer veel mensen uit diverse landen leren kennen. Ik zou zeggen wissel contactgegevens uit zodat je er leuke vakantie adressen aan overhoud! Het lopen gaat je tot zover goed af, pak af en toe ook beetje je rust he. Het is tenslotte een vakantie. Ik ben a.s. zaterdag in Wijdenes misschien kunnen we dan met ze 4e Skypen. Laat maar weten of het uitkomt?
    Ik heb nu definitief een afstudeer bedrijf gevonden Trade Qoin. Volgende week donderdag ga ik het contract tekenen. Goed nieuws dus! Veel plezier nog en doe voorzichtig!

    gr niels xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 61566

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: