Pontevedra - Reisverslag uit Wijdenes, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Pontevedra - Reisverslag uit Wijdenes, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Pontevedra

Door: Carla Coevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

20 Mei 2014 | Nederland, Wijdenes

Beste allemaal,

De tropische hitte heeft inmiddels plaatsgemaakt voor wisselvallig echt Hollands weer. Gelukkig meer droog dan regen. Na een prachtige wandeltocht van ruim 20 km. inmiddels aangekomen in Pontevedra. Na het verzenden van dit bericht nog even de stad in.

Gisteravond hebben Koen, Anny en ik middels een galgenmaal afscheid genomen van Martha en Jim. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.

Aangezien ik voor het openen van de albergue ter plaatse was, ben ik neergestreken in het cafe tegenover de albergue. Ik raak aan de praat met Marleen en Jean Paul uit Zuid Afrika en Maria uit Sao Paolo/Brasil en Georgio uit Spanje. Voor je het weet is de wachtijd voorbij. Dicriminatie, veiligheid,economie, politiek, werkgelegenheid, and the way of life, alle onderwerpen passeren in een gesprek van anderhalf uur de revue. De herberg is reeds lang geopend als we uiteen gaan. Gezelligheid kent geen tijd. Pelgrims vormen een soort van familie en zijn beslist niet bang om zichzelf bloot te geven. Jammer dat deze omgangsvorm in heel veel landen verloren is gegaan. Juist deze ontmoetingen zorgen ervoor dat velen met mij, min of meer een beetje verslaafd aan de camino raken.

Tot zover de berichtgeving uit een zwaarbewokt Pontevedra.

Ciao
Carla

P.s. voor degene die me willen bellen graag voor 10:00 uur s´avonds. Pelgrims gaan nu eenmaal volgens de vaststaande regels op tijd te bed.

  • 22 Mei 2014 - 20:36

    Tanja:

    Mooi om zo met elkaar in gesprek te raken...En tenslotte zijn we een grote familie

  • 23 Mei 2014 - 12:20

    Wendy:

    Hoi mam,

    Alles goed daar? Als het goed is kom je morgen in Santiago aan? Nog steeds rot weer bij jou? ga je nog terug naar Porto?

    Ik heb morgen een high tea bij Wilma thuis met een aantal meiden, we moeten allemaal 1 hartig gerecht en 1 zoet gerecht maken. Ik maak appelflapjes en wraps met kip en komkommer.

    Ik heb net nog even op je mail gekeken. Ene Diana (zuiderzeemuseum) wil een einde proeftijdgesprek met je plannen om 12 juni om 16.30 uur kan je dan?? laat het even weten dan kan ik haar wat terug sturen.

    succes de komende dagen en veel plezier!

    xx wendy en een lik van zoey




  • 24 Mei 2014 - 11:13

    M. Dropsie:

    Hoi,hoi

    Heel fijn dat je gezelligheid tegen komt en lekker aan de praat kan zijn. Geniet er nog maar lekker van. Dikke knuffel van Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 61513

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: