Porrino - Reisverslag uit Wijdenes, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Porrino - Reisverslag uit Wijdenes, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Porrino

Door: Carla Coevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

18 Mei 2014 | Nederland, Wijdenes

Hier weer een berichtje vanuit een nog steeds warm Spanje.
Alles goed met jullie?

Na de wandeling van vandaag nog 100 km te gaan naar Santiago. De rustdag van gister heeft me goed gedaan. Het was een hele leuke dag tot het moment dat het bedtijd was. Leuk hoor al die feesten in de stad, maar op het moment dat de oogjes van een pelgrim dicht behoren te gaan, feesten de mensen uit Galicia gewoon door. Bij ons feesten ze binnen, maar hier doen ze dat op straat tot s´morgens 5:00 uur. Er zijn hier schijnbaar geen sluitingstijden en voor herrie op straat krijg je ook geen bekeruing. Daarnaast ging bij het overschrijden van de spaanse grens ook de klok nog een uur vooruit, nog een uurtje slaap minder, met andere woorden ik ben een beetje brak door de warmte en slaapgebrek. Hopenlijk vanavond weer een goede nachtrust.

Met de laatste 100 km op de teller wordt het drukker op de wandelroute. Veel ontmoetingen met nieuwe pelgrims. Ik zat vanmorgen om 8:30 uur met 8 nederlanders te ontbijten.
Vanmorgen waren er paardenracen. Een of andere malloot had een gedeelte van de pelgrimsroute voor de paardenkoers onder water gezet. Andere mensen waren daar schijnbaar weer minder blij meer. De bombero (brandweer) werd uiteindelijk ingeschakeld om het overtollige wáter af te voeren. Ach ja een beetje waden door prut en wáter daar draait een Nederlandse pelgrim haar hand niet voor om. Morgen staat er weer een bergetappe op het programma. Waarschijnlijk gaat mijn rugzak weer alleen de berg over, ik ben tenslotte ook geen 18 meer en mijn lijf vaart er wel bij. Ik reis nog steeds in gezelschap van Koen en Aniie uit Antwerpen en Jim en Martha uit Seattle, daarnaast ook nog veel andere contacten. Tot zover verloopt alles dus volgens plan en wens. Alles aan lijf en leden functioneert nog naar behoren.

Tot zover de berichtgeving uit een licht bewolkt en warm Porrino.

Best regards,
Carla

  • 19 Mei 2014 - 11:39

    Wendy:

    Heey mam,

    Hier weer eens een berichtje van mij. Van wat ik lees gaat het wandelen goed en vindt je het nog leuk. Je doet er goed aan om je rugtas te laten vervoeren, dan heb je ook een stuk meer vrijheid. Gezellig hoor dat je zoveel contacten op doet maar ook wel fijn denk ik dat je af en toe even Nederlands kan praten. Je hebt al in veel verschillende verblijven geslapen zeg. Geniet lekker van de tapa's en de mooie dingen die je ziet!

    Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ik heb het weekend gewerkt. Het is hier heerlijk weer voor nederlandse begrippen zelfs te warm. Het kan vandaag en morgen boven de 25 graden worden, kortom korte broeken weer. Rich en ik gaan vanavond lekker bbqen,we moeten toch van het weer profiteren. Ik ben aan het regelen dat een bedrijf vrijdag de keuken komt demonteren. dan is dat ding ermaar uit want de mensen bieden er niet echt op. De mensen die geboden hebben krijgen we geen contact mee. Dit bedrijf demonteerd gratis in ruil voor de keuken. Papa en Rich hebben zaterdag de meubels in de kinderkamer allemaal in elkaar gezet en ik heb ze allemaal schoongemaakt, het ziet er netjes uit. Wanneer kun je skypen? laat het maar even horen, ik kan eventueel vanavond ook.

    Succes met lopen nog en doe voorzichtig.

    xx wendy

  • 19 Mei 2014 - 11:40

    Wendy:

    ow ja ik kijk regelmatig even op je mail. Je hebt veel berichten van mensen van het Zuiderzee museum. Verder staan er geen belangrijke berichten tussen.

    x

  • 28 Mei 2014 - 20:00

    Eefje Van Wissen-pinkster:

    Goed hoor om jouw stijl van berichtgeving weer te lezen!!! Je kan er een boekwerk van maken.
    Hier in West-Friesland na wat zomerse dagen nu weer een druilerige regen maar met de 40MM a.s. zaterdag schijnt het zonnetje weer flink. In ons pittoreske dorpje zijn maar liefst 5 nieuwe takkelingen (ransuiltjes) gesignaleerd en er is ook een nest vol jonge bonte spechtjes op de Leekerweg.
    Ik ben benieuwd naar je verdere avonturen en duim dat je mooi weer hebt en zonder blaren kunt lopen.
    groetjes, eefje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 61388

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: