Het strand van Porto - Matosinhos - Reisverslag uit Wijdenes, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu Het strand van Porto - Matosinhos - Reisverslag uit Wijdenes, Nederland van Carla Coevert - Schuurman - WaarBenJij.nu

Het strand van Porto - Matosinhos

Door: Carla Coevert

Blijf op de hoogte en volg Carla

09 Mei 2014 | Nederland, Wijdenes

Voor ik met mijn verhaal begin, wil ik even aan het thuisfront melden dat ik voorlopig geen berichten via mijn hotmailaccount kan verzenden. Hier in Portugal heb ik een speciale code nodig om in te loggen en die heb ik niet. Vandaag heb ik getracht op een andere manier die code te bemachtigen. Mogelijk komt de betreffende inlogcode binnen op het emailadres van Henk Coevert. Niels en/of Wendy willen jullie dit in de gaten houden. Als de code bekend is bel mij die dan even door.Voorlopig verloopt mijn contact met de buitenwereld dus uitsluitend op deze manier. Overigens telefonisch ben ik wel bereikbaar hoor.

Vanaf deze plaats bedankt mensen voor jullie reacties op mijn verhaal.
Gezien sommige reacties waren enkele van jullie schijnbaar nog ingelogd op betreffende site, anders wisten ze namelijk niet dat ik op reis was.

Net terug van een enerverende dag. Mijn kuiten ploffen bijna uitelkaar, die zijn dat klim- en daalwerk niet meer gewend en mijn huid is inmiddels lichtrood gekleurd. Met andere woorden het is hier heerlijk weer. Licht bewolkt rond de 23 graden aan de Atlantische kust iets frisser vanwege flinke zeewind.

Vanmorgen na een kopje koffie in de tuin in korte broek en hempje de stad ingetrokken opzoek naar nieuwe bezienswaardigheden. Porto is een middelgrote stad waar je prima lopend van A naar B kunt komen. Rond de klok van twaalven besluit ik om op de bus naar het strand te stappen. Na een busrit van ongeveer 10 kilometer langs rivier de Douro stap ik uit op het eindpunt van de bus. Langs het strand is een brede boulevard, aangelegd om de Portugezen tot meer beweging aan te zetten, en ik besluit de boulevard terug te volgen tot ik weer in het hartje van Porto ben. Onderweg pik ik zo nu en dan een terrasje en ik moet zeggen het is heerlijk zo lopend langs de atlantische kust. Met name s`avonds na zonsondergang koelt het hier snel af en dan is een trui of vest geen overbodige luxe. Op deze manier kan ik conditie op doen voor mijn voettocht van morgen richting Santiago de Compostella.
Nu ik hier thuis op mijn appartement zit te typen vermoed ik toch vandaag zo`n kleine 20 kilometer afgelegd te hebben. zonder packpack wel te verstaan.

Gisteravond natuurlijk vis gegeten aan de rivier de Douro met op de achtergrond muziek van portugese gitaren. In Porto is het deze week studenten week. Vele studenten lopen in zwarte kleding en met zwarte cape door de stad. Op vele plaatsen hoor je studenten gezang, helaas ik kan er geen bal van verstaan. Op pleinen worden culturele dans voorstellingen gegeven en/of toneelstukken opgevoerd. Echte Fado restaurants heb ik nog niet gevonden. Als mijn voeten het toelaten en mijn ogen open blijven ga ik daar mogelijk vanavond naar opzoek. Morgen eindigt mijn verblijf hier in Porto en verplaats ik mij geddeltelijk per metro naar het beingpunt van mijn voettocht.

Tot zover de berichtgeving uit een licht bewolkt en winderig Porto.

Ciao
Carla


  • 10 Mei 2014 - 13:31

    Wendy:

    Hoi mam,

    Vandaag je eerste dag lopen, wel weer wennen zeker? Fijn dat je mooi weer hebt dat loopt een stuk lekkerder dan in de regen. Hier is het klote weer alleen maar regen. En was Porto een mooie stad? eerlijk gezegd ken ik er niet 1 bekend gebouw. Succes met lopen vandaag. Ik heb even op papa zijn mail gekeken daar was inderdaad een mail die voor jou was bestemd. ik moest een aantal vragen invullen om je account te herstellen ofzo iets. Die vragen zijn er voor om te kijken of jij het wel echt bent. Ik krijg binnen een dagmeer te horen via mijn email adres of de gegevens kloppen die ik had opgegeven. Nog geen code ontvangen dus. Mocht ik meer weten dan bel ik even.

    xx wendy

  • 10 Mei 2014 - 13:42

    Wendy:

    Dit is de mail die ik net heb ontvangen. Je moet zo veel vragen invullen en ik kan niet overal antwoord op geven. Heb jij een outlook mail adres? misschien kun je dat eens proberen. tot nu toe kan ik dus nog niets voor je doen. Apart dat je dit allemaal moet invullen om in je mail te kunnen komen.


    We hebben recentelijk een verzoek ontvangen om je Microsoft-account c.coevert@hotmail.com te herstellen. Helaas heeft ons geautomatiseerde systeem vastgesteld dat de informatie die je hebt verstrekt niet voldoende was voor ons om eigendom van het account te verifiëren. Microsoft neemt de privacy en beveiliging van onze klanten zeer serieus, en onze inzet voor het beschermen van je persoonlijke informatie vereist dat we de grootst mogelijke zorg betrachten om er zeker van te zijn dat je de eigenaar van het account bent.

    Doe opnieuw een account verificatie verzoek
    U kunt het best een nieuw verzoek indienen. Hoe meer en hoe nauwkeuriger de informatie is, hoe groter de kans dat u opnieuw toegang krijgt tot uw account. Hieronder staan wat tips die u kunnen helpen om het verzoek zo volledig en nauwkeurig mogelijk in te vullen.

    > Dien een nieuw verzoek in

    Handige tips voor het indienen van een nieuw verzoek:

    Beantwoord zo veel vragen als u kunt.
    Gebruik de informatie die u hebt opgegeven toen u het account aanmaakte, of deze voor het laatst bijwerkte.
    Verstuur het verzoek vanaf een computer die u vaak gebruikt.
    U wordt gevraagd om recent gebruikte e-mailadressen en de onderwerpen van recente e-mails te vermelden. Vraag familieleden, vrienden of zakelijke contacten om hun e-mailadressen te bevestigen en u de onderwerpen te melden van de laatste drie e-mails die ze u stuurden.
    Zorg dat u het juiste domein voor uw account gebruikt, zoals hotmail.com, live.com, of xbox360.com. Hou er rekening mee dat uw e-mailadres specifiek kan zijn voor uw land. Hebt u uw account in Zweden aangemaakt, zal uw domein "hotmail.se" zijn in plaats van "hotmail.com".

  • 11 Mei 2014 - 18:18

    Tanja:

    Geniet van je reis...x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 887
Totaal aantal bezoekers 61388

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 28 Mei 2014

Camino Portugues - mei 2014

27 Mei 2013 - 20 Juni 2013

Camino Santiago de Compostela 2013 - Op herhaling

21 Mei 2012 - 30 Juni 2012

Op avontuur

Landen bezocht: